Amikor megáll a gép

belsoTegnap délután, elindultam Kecskemétre, de az út felénél kékes füst távozott a kipufogóból. Lassítok, kímélő üzemmódban közeledek célom felé, idegbeteg gépészként reagálok az autó rezzenéseire. Csörög elveszem a gázt, kímélem inkább fékezek. Mosolygok az engem megelőzőkre, felveszem a “ráérek sehova nem sietek ezért nem nyomom” arcot. Elérkezik a rettegett pillanat, fel kell hajtani a főútra. Elveszem a gázt, berakom üresbe, nyomogatom a pedált, hogy le ne álljon, közeledem a kereszteződéshez, kinézek balra: jönnek. pff. kuplung be egy, lefullad! Bakker. Mögöttem egy busz, mondjuk üres de akkor is. Kiszállok, előzékeny mosoly, majd félre tolom a masinát. Túl jól megy ez már nekem. Felhívom a munkatársam, hogy jöjjön segítsen, menjen ő alapanyagért másként nem lesz pénz.

Várok, közben erős kommunikáció a szerelőkkel. Csak meg kéne gyűrűzni, csak fel kéne újítani. Én megmondtam! Kár ilyen öreg szarral kezdeni stb. stb. Én bólogatok, szívom a cigit és várom, h múljon az idő. Már feladtam, h  beérek a városba, már nem érdekel az út, csak egy dolog: hazaérni.

Megjön a munkatárs, adok neki pénz meg a listát és elmegy. Megpróbálom a beindítást. Kerreg, kerreg, kerreg, pöffen indul!! leáll… nincs alapjárat. Erős gondolkozás, majd még egy cigi. Közben kéz melegre hült a gép, jöhet a következő próba. Pöfög, szívatóval van alapjárat, 2-3 perc múlva már anélkül is. Elindulok. Szinte eggyé válok a vassal. Figyelem minden rezdülését, vízhőfok, olajnyomás, fordulatszám, sebesség, zajok.

 Hazaérkezés után az első gondolat: szerelő kell neki. Majd megírom a folytatást.

  1. Hát, öreg vas. Így van ez. De azért van az alkalmazott, hogy menjen a dolog után 🙂 Örülök nagyon a Blog indulásának, bízom benne, hogy a szopós posztok után lesznek majd élménygazdag, örömteli írások is. De először szopni kell, mélyen, torokra…

    Respekta!

    ML

  2. Bezony, először az autót elégítjük ki orálisan, csak aztán jövünk mi! Nem tudom, mit aggódsz, nekem anno Kölnből trélerezték haza Fixit, és szintén Kecskemétre. Na, az tényleg hosszú cumi volt! 🙂

  1. 2011 07 07

Hozzászólás